Kendell Geers: Seasons in Hell
Megjelent: 2016, január 8. Idő: 11:45:45
Témakör: Kiállítás



Kendell Geers: Seasons in Hell

Kendell Geers neve nem ismeretlen Magyarországon.
A dél-afrikai művész jelenleg Brüsszelben él.
A fotográfia, a festészet, a rajz, a szobrászat, az installáció és a performansz műfajaiban alkotva készíti kritikus, humoros és harcos szellemű, a társadalmi szabályokat és előírásokat kikezdő műveit a művészettörténettől a pornográfiáig, az ikonográfiától a giccsig, illetve a rasszista vagy vallási sztereotípiákkal kapcsolatos összetett politikai utalásokig terjedő legkülönbözőbb referenciák mozgósításával.


2013-ban részt vett az acb Galéria Minden szükséges eszközzel című csoportos tárlatán, mely éppen a művész ott szereplő művétől kölcsönözte címét, majd 2015-ben az OFF-Biennále keretében valósult meg performansza, az Ellenállás rituálé (Ritual Resist). Az acb Galéria most örömmel ad otthont Kendell Geers első magyarországi önálló kiállításának.
Seasons in Hell az Európában zajló legutóbbi eseményekre reflektál a görögországi gazdasági és menekültügyi válságtól a párizsi terrortámadásokig és Brüsszel lezárásáig.
A kiállításon a művész különböző sorozataihoz kapcsolódó új műveit láthatjuk.
A Lélek teste (Flesh of the Spirit) sorozat kézzel mintázott és bronzba öntött darabjai egy vízió megtestesülései a bőrszíne és az európai szemléletmód által közvetített identitása közötti csapdában vergődő, magát mindenekelőtt afrikaiként meghatározó művészről. A maszkok készítésénél afrikai törzsi maszkokból indul ki, s ezeket a műalkotásokat változtatja át kortárs "mű-termékekké".
A Vaskor (Age of Iron) sorozat - melynek címét a dél-afrikai Nobel-díjas író, J. M. Coetzee 1990-ben írt regényétől kölcsönözte - rozsdával rajzolt darabjai első látásra finom, érzékeny rajzoknak tűnnek. Közelebb lépve azonban zavarba jövünk, mikor felfedezzük, hogy a középkori színes ólomüvegablakokat idéző, fehér, csipkeszerű ornamentális motívum nem más, mint egymásba fonódott pengedrótok bonyolult mintázata által hagyott negatív nyomok.
Kendell Geers az 1990-es évek óta dolgozik dróthálókkal és pengedrótokkal, ugyanis ezt az anyagot Dél-Afrikában találták fel, s a világszabadalom tulajdonosa mind a mai napig egy dél-afrikai vállalat. Ebben az anyagban nyer kifejezést Geers művészetében a fehér bőrszíne és afrikaisága között feszülő ellentmondás, a szemléletmód börtönbe zárása, az identitás korlátok közé kényszerítése.


Helyszín:
acb Kortárs Művészeti Galéria
1068 Budapest, VI. kerület, Király utca 76.

A kiállítás megnyitója:
2016. január 15.
A kiállítás február 26.-ig lesz látható.



A weboldal neve:
Pieris · Πιερίς
interaktív kortárs művészeti portál
www.pieris.hu

A programajánló linkje: